7an..

Jag städade lite idag.. Jag hittade massa uppsatser, brev osv som jag skrev då jag gick i 7an.
Ganska kul att läsa för min svenska.. ja den va ju inte bra alls.
Här har ni ett brev som jag skrev till min svenska lärare som jag hade då (frida)

Hej Frida.
Jag heter Elin Hendriks. Jag gillar att gå utomlands till Holland. Vi ska till Holland med sportlovet, men dom har en vecka tidigare sportlovet så vi tar ledigt 2 eller 3 dagar, tror jag.
Jag har intresser av kläder jag har också rittat egna kläder. Jag gillar också att ta kort från mig själv eller tillsammans men minna vänner.

Jag kommer från Holland jag har bot i Sverige nu från 24-10-2008 till 12-1-2009, nästan 12 veckor På Fredag, har jag bot här i 12 veckor.

Min familj: Jag har en Mamma, Pappa, 3x brorar en zuskon, en hamster och en kat. :D

Pappa - min pappa jobbar inte mer. förat han är med pension.
Mamma - min mamm jobbade först på kontor (holland) men nu jobbar min mamma hemma (sverige)
bror - Min bror hetter Nils Hendriks. Han sitter också på Skärgårdsskolan i klas 8b.
Min hamster, min hamster heter Hammy. Han är jätte snäll och sjåk han är nu nästan 2 år och en hamster kan bara leva 2år. Han är jette gammal för hans skul! vi har tagit me min hamster från Holland.
Kat - Min kat hetter Kenzo. Vi har fot den i Jullofet. vi viste inte att vi vick en Kat vi var hos en kompis från min mamma. När vi skule gå tillbaka till Holmsund, var vi nonstand, men vi frågade vad gör vi här mamma Hon sa att hon skulle hämta upp en paket till min mamma's zuster.
Men sen sog vi enn kat och vi viste att vi vick en kat :D

Skratta så mycke ni vill för det gjorde jag och min mamma iaf ;)
Jag märker att jag blandar ganska mycke svenska och holländka i brevet. Som t.ex. Zuster
sen är det jätte mycke mer som är fel.. hehe
Bra Elin.. Men aja jag hade ju bara bott här i 12 veckor då så tycker ändå jag var ganska duktig då.
Jag skriver ju fortfarande ganska mycket fel. Men jag har iaf blivit mycke bättre sen 7an ;)
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0