Dag 1, kväll

Nu är klockan 23.39 här. Kom nyss hem efter en mysig kväll på en mysig och jätte trevlig restaurang! Han pratade mycket med oss o sådär, sen fick jag blommor. nästan alla här i turkiet kan säga några få ord på både svenska och holländska, eftersom det kommer många turister från dom länderna hit. Då är det ju ganska smidigt att vi kan både svenska och holländska haha!  Vi såg en skylt med en text på holländska sen så kom nån som jobbade där o stannade oss, vi sa att vi kanske skulle komma tillbaka senare för vi hade precis börjat gå o vi ville gå en stund för att leta nått ställe. Vi gick runt i kanske 20 min, sen bestämma vi oss att gå tillbaka o äta på den första restaurangen. Han var verkligen jätte trevligt! Vi fick saker "from the house" för att smaka typiska turkiska saker.  Han sa att han skulle bjude på "water melon as sweet as here" (sen peka han på mig haha) sen fick vi stark sprit som man blandar ut med vatten. Usch! Blond, blåa ögon, typ exakt det alla killar här kollar på! Hehe, menmen bara bra för självförtroendet haha!  I holland äter jag & brorsan alltid "turkisk pizza" det är verkligen det godaste som finns, men tyvärr finns inte det i Sverige, finns väl säkert nån typ av turkisk pizza men inte den goda från Holland haha! Så vi frågade han på restaurangen om han visste nått ställe o sådär! Den riktiga "turkiska pizzan" heter tydligen "lamag" (ingen aning om jag stavade rätt haha)  Imorgon har vi planerat att SHOPPAAAA! Yeey!!! Så då ska vi kolla om vi hittar nått ställe där man kan köpa "lamag" (pizza)tu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0