Dag 2, förmiddag & eftermiddag

Klockan är 18.15 här.  Jag Kom nyss till hotellet efter en hel dag ute i Istanbul. Vi gick till ett ställe där man kunde shoppa, men allt var dyrare än i Sverige så vi köpte inget. Sen var nästan inget öppet. Eftersom nästan inget var öppet åkte vi taxi till ett annat shopping ställe. Där kollade vi bara runt men köpte inget för vi ska till ett till shoppingställe imorgon, en jätte stor marknad eller något. Där hittar man massa billiga saker. Typiska Turkiet saker om ni fattar;)  Har minst 5 saker som jag måste köpa innan jag lämnar Turkiet! Får se om jag hittar dom imorgon.  Juste köpte en sak, vet inte vad det heter men jag lägger upp en bild när jag kommer hem.  Senare så skulle vi gå tillbaka till hotellet. Det tog ett tag innan vi var framme men det var en bit att gå.. Sen stannade vi också på vissa ställen. Vi åt på en jätte god restaurang där vi åt "pipe" tror jag det heter. Iaf nått med P haha!  Senare skulle vi till en av dom största moskeérna i världen då var man tvungen att täcka knäna och axlarna. Så ni ska få se en bild på snygga jag med jätte fina filtar på mig. Hehe!  Vi träffade på nån snubbe som skulle visa runt oss där, han sa typ hela tiden "i'm no guide, but i have a store just around the corner, you can take a look there soon!" så ja.. Han ville bara sälja saker menmen, snällt av han att visa runt oss iaf.  Men såklart gick vi o kolla i hans affär där han säljer mattor. Det var massa "handmade" mattor. Vi köpte en matta, Hendriks gör alltid spontana köp. Hehe! Men dom där mattorna kostar tydligen över 10 000 kr i sverige o då är dom inte ens "handmade" men vi fick en riktig snygg för mycket mindre än 10 000.  Vi fick te, som för övrigt var skit go, och vi fick hemleverans. Det var nån av killarna som jobbade där, som följde med oss till hotellet för att bära mattan. Den väger inte bara lite heller så tyckte faktsikt synd om han. Han kunde ingen engelska och han bar mattan på axlarna. Kändes nästan som slavarbete. Haha! Men men han får iaf betalt för det.  Just ni sitter vi på våra hotellrum o tar det lugnt ett tag. Vid klockan 8 ska vi ut igen för att äta middag. Åt ganska mycket idag, så ingen är så hungrig. Fårnse vart vi äter ikväll! Vi hittade btw ingen "turkisk pizza" :( Om internet, vi har frågat om lösenordet men det går inte att ansluta.. Men ska gå till mamma o fråga om hon kan hjälpa mig.  Så inlägget kanske kommer upp direkt nu.  Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0