Dag 2, kväll

Ååhhh så sjukt dryg, jag hade skrivit värsta långa inlägget sen kom det upp en ko eller nått.. Aja får skriva om så mycket som jag orkar. (nästa inlägg ser ni bild) Då är man hemma efter en trevlig & mysig kväll på samma restaurang som igår. Vi tyckte det var så trevligt där, så då ville vi äta där igen. Mina föräldrar åt en typisk turkisk måltid som ni kommer få se bilder på senare. (svårt att förklara)  Vi fick också smaka på andra goda saker som, te, raki, baklava. Det var likadant te som vi fick på affären där vi köpte mattan, så sjukt go!  Raki är turkisk alkohol som är jätte stark! Usch! & baklava är en turkisk dessert som är jätte sött. Jag hade redan smakat på det tidigare för det finns ganska mycket turkisk mat i Holland.  När vi drack te & alkohol så skulle jag vika en blomma av en servett. Då kom han som jobbar där o ba "is that for me?" då sa jag att det var till han. Sen när han fick blomman så fick jag en ljuslyckta (stavning!?) hade inte förväntat mig det iaf haha!  Han gick till en liten affär där bredvid som sålde såna.  Jag älskar ju ljus o mitt rum är blå och ljuslycktan är också blå, så det blir ju perfekt! Imorgon ska vi som sagt till den stora marknaden. Det är ju sista hela dagen i Istanbul, för vi tar ju flyget till Ankara på Tisdag. Men vet inte vilken tid hehe! Kom på en till sak ikväll som jag vill köpa så ska kolla om jag hittar det också. Säger inte vad det är en;)  Hoppas jag får köpa en och om vi hittar en till bra pris!  Skulle ju va sjukt mysigt på en sen sommarkväll vid en eld med kompisar. Okey nu säger jag inge mer ^^  Ska nog sitta vid ipaden ett tag sen ska jag sova! Godnatt puss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0